FANDOM

Riolu<- Lucario ->Hippopotas

Lucario Lucario mini.png
Jap. - ルカリオ Rukario

Lucario na BW.png
ArtWork Lucario

W Pokedex'ach:
Natonial Dex: #488
Kanto Dex: #N/A
Johto Dex: #N/A
Hoenn Dex: #N/A
Sinnoh Dex: #159
Unova Dex: #N/A
Kalos Dex: #063
Informacje:
Wygląd: Pokemon Aura
Typ: Walka/Stal
Wymowa: Lukario
Wielkość: 1,2 m
Waga: 54 kg
Zdolność: Wewnętrzne Skupienie (Inner Focus)
Płuciowość: 12.5% 87.5%
Ewolucja:
Riolu -> Lucario <-> Mega Lucario
W innych językach:
Niemiecki: Lucario
Francuski: Lucario
Koreański: Lucario
Mega Lucario
Jap. - メガルカリオ MegaRukario

Mega Lucario na BW.png
ArtWork Mega Lucario

Informacje:
Wygląd: Pokemon Aura
Typ: Walka/Stal
Wymowa: Lukario
Wielkość: 1,3 m
Waga: 57,5 kg
Płuciowość: 12.5% 87.5%

WyglądEdytuj

Lucario to dwunożny, psopodobny Pokemon, z głównie niebieskim futrem. Posiada krótkie, okrągłe ostrza z tyłu każdej przedniej łapy, a do tego jedno na jego klatce piersiowej. Ma długi pysk i uszy. Gdy jego usta są otwarte, to ma dwie pary spiczastych zębów. Sierść w kolorze kremowym znajduje się na jego torsie, a niebieskie futro na udach, które są podobne szortów z czarnym paskiem. Pokemon stoi na palcach, a nie na całej stopie. Cztery małe czarne faudy na głowie unoszą sie, gdy Lucario czyta lub manipuluje aurą.
Mega Lucario ma znacznie więcej kremowego futra, a uda stały się teraz chudsze. Ma więcej kolców na grzbiecie, łapach, a teraz też i na nogach. Cztery faudy (po dwie z każdej strony) zmieniły sie w trzy dłuższe. Na ciele Mega Lucario pojawiły się czarne linie, a końcówki łap mają czerwone końcówki.

W animeEdytuj

Drobne występy Lucario były w filmie The Rise of Darkrai, gdzie jest pokazany na uniku ataku Rayquaz'y. Lucario i Froslass obserwowano w Konkursie dwuosobowym w telewizji. Lucario ukazał się też w czasopiśmie Alexy w Dziennikarka z innego regionu!. Lucario, który może ewoluować w Mega Lucario pojawił się w Special Mega Ewolution I

Lucario Sir Aaron'aEdytuj

Jest to pierwszy Lucario w anime. Wystąpił w filmie Lucario i Tajemnica Mew. Należał do Sir Aaron'a, który go zapieczętowł na tysiąc lat. Ash przypadkowo uwolnił go podczas festiwalu, a on pomógł poprowadzić chłopaka i jego towarzyszy do Drzewa Początku - domu pewnego Mew, po to aby odzyskać swoje Pokemony. Pod końcówką filmu Lucario poświęca się aby ocalić Mew.

Sir Aaron Lucario.jpg

Lucario Sir Aarona

Lucario MayleneEdytuj

Lucario jest głównym Pokémon'em Maylene. Po raz pierwszy zaobserwowano go w zaginiona Liderka!. Pokemon walczy z Maylene w ramach szkolenia. Lucario używaKuli Aury by zatrzymać bitwę Electabuzz'a, Piplup'a i Pikachu. Był używany w meczach Maylene jest z Paul'em Dawn i Ash'em.

Maylene and Lucario.png

Lucario Maylene

Lucario Riel'egoEdytuj

Ten Lucario zadebiutował w Stalowy spokój! na Stalowej Wyspie. Kiedy Ash i jego przyjaciele mieli tam wyjechać, skontaktował się z nimi Barry. Wspólnie znaleźli lokalne stalowe Pokémon'y, które były brutalnie wobec siebie i innych Pokémon'ów a także i ludzi. Gdy szalony Aggron zaatakował Ash'a wkroczył Riley i Lucario. Pomimo, że Lucario również ma typ stalowy nie został "opentany" dzięki swojej aurze, która go chroni.

Riely Lucario.jpg

Lucario Riely'ego

Lucario NateEdytuj

Ten Pokemon wystąpił tylko w odcinku specjalnym Pokémon Black 2 & White 2 Introduction u boku swojego trenera - męskego protagonisty gier Black and White 2. Jest widziany obok Nate'ego podczas rozmowy z Coloress'em, a potem podczas pościgu za Triadą Cieni.

Nate Lucario.jpg

Lucario i jego trener

Nate Lucario Kula Aury.jpg

Lucario wykonujący Kulę Aury

Lucario Cameron'aEdytuj

Riolu przekształciła się w Lucario w Hydreigon - tajną broń! w bitwie przeciwko Snivy Asha.

Cameron Lucario.png

Lucario Camerona tuż po ewolucji

Lucario KorrinyEdytuj

Lucario pojawił się w XY030 jako Pokemon Korriy. Uzyskał Lucarionite w następnym odcinku, co pozwala mu na Mega ewolucję.

Korrina Lucario.png

Lucario Korinny

Mega Lucario Korriny.jpg

Mega Lucario Korriny

Lucario Gurkinn'aEdytuj

Ten Lucario pojawił się w XY032 jako Pokemon dziadka Korriny - Gurkinn'a. Jego Lucario potrafił przybrać postać Mega Ewolucji, a to dopeowadziło do wali mniędzy dwoma Mega Lucario.

Gurkinn Lucario.png

Lucario oraz Gurkinn

ZachowanieEdytuj

Lucario to niewątpliwie wierne, lojalne i nieugięte Pokémony. Mają wrodzone duże poczucie sprawiedliwości. Dodatkowo potrafią wyczuć samopoczucie innych z odległości około 1 km. Niektóre Pokemony tego gatunku mogą kontaktować się z ludźmi za pomocą telepatii.

ŚrodowiskoEdytuj

Pokémony te żyją głęboko w jaskiniach, z dala od domostw ludzi; trenują tam swoje umiejętności. Dlatego właśnie, podobnie jak Milotic czy Togekiss należą do najrzadziej spotykanych nie-legendarnych stworków; spotkanie ich na wolności graniczy z cudem.

PochodzenieEdytuj

Pochodzenie Lucario wydaje się być oparte na egipskim bogu Anubisie, który ma głowę szakala. Rola Anubisa w mitologii egipskiej to sądzenie zmarłych dusz na podstawie ich działań w czasie ich życia. To przypomina zdolność Lucario by zobaczyć aurę jako formę życia. Wydaje się również być oparte na boksie. Boks to sport, który przypuszczalnie ma korzenie w Egipcie. Oznaczenia na twarzy Lucario przypominają maski.

CiekawostkiEdytuj

  • Mega Lucario ma najwyższy bazowy specjalny atak ze wszystkich nie-legendarnych Pokémon'ów typu walki.
  • Lucario wraz z Cobalionem jest jedynym pokemonem,którego typy to walka i stal.

EwolucjaEdytuj

Riolu ikonka.png
Riolu
Fighting.gif

Szczęście

Lucario ikonka.png
Lucario
Fighting.gif/Steel.gif

Lucarionite.png

Mega Lucario ikonka2.png
Mega Lucario
Fighting.gif/Steel.gif

Więcej z Fandomu

Losowa wiki