FANDOM

Munchlax<- Riolu ->Lucario

Riolu Riolu mini
Jap. - リオル Rioru

Riolu na BW
ArtWork Riolu

W Pokedex'ach:
Natonial Dex: #487
Kanto Dex: #N/A
Johto Dex: #N/A
Hoenn Dex: #N/A
Sinnoh Dex: #115
Unova Dex: #033
Kalos Dex: #062
Informacje:
Wygląd: Pokemon Aura
Typ: Walka
Wymowa: Rijolu
Wielkość: 0,6 m
Waga: 20,2 kg
Zdolność: Wewnętrzne Skupienie (Inner Focus)
Płuciowość: 12.5% 87.5%
Ewolucja:
Riolu -> Lucario <-> Mega Lucario
W innych językach:
Niemiecki: Riolu
Francuski: Riolu
Koreański: Rioeru

Wygląd Edytuj

Riolu to mały niebieski Pokémon psopodobny. Ma czarne nogi i fragment tułowia. Ogon, w kolorze ciała. Na szyi widać żółty "kołnierz". Ma zaokrąglone guzki na wierzchniej części jego przednich łap. Czarną maska kontrastuje z czerwonymi oczami. Riolu stoi na palcach, a nie całej stopie. To jest Pokemon wrażliwy na szczególny rodzaj energii o nazwie Aura; Jednakże, nie ma możliwości, aby w pełni korzystać z tych uprawnień. Jak prawie wszystkie Pokemony typu walki, Riolu ma nadludzką siłę, wytrzymałość i jest zdolny do podejmowania długich podróży na piechotę w krótkim czasie.

W anime Edytuj

W anime Riolu wystąpił w dwuczęściowym odcinku Pokémon Ranger i porwany Riolu!. Ten Riolu został przeszkolony w użyciu Kuli Aury (dzikie Riolu nie znają tego ataku). Został zabrany z laboratorium przez popleczników Łowczyni J, którzy chcieli go wykorzystać, ale Ash i jego przyjaciele pomogli mu wrócić do swojego królestwa, z pomocą Kellyn.

Riolu anime

Riolu w Anime

Riolu Cameron'a Edytuj

Riolu pojawił się w Żegnaj Pucharze - Witaj Przygodo! jako główny Pokemon Cameron'a. Riolu ewoluuje w Lucario w odc. Hydreigon tajna broń!.

Riolu Cameron

Riolu Camerona

Riolu Korriny Edytuj

Riolu, we wspomnieniach Korriny, pojawił się w XY030. Był pokazany wspólnie ze swoją trenerką.

Riolu Korrina

Riolu we wspomnieniach

Pochodzenie Riolu Edytuj

Wydaje się być oparte na egipskim bogu Anubisie, który ma głowę szakala. Maska Riolu może być oparta na "masce" szopa pracza, oraz jak szop ma małe szpiczaste uszy.

Nazwa Edytuj

"Riolu" jest wyciągnięte z nazwy "Lucario". Trzy ostatnie litery i dwie pierwsze, "ca" zostało ominięte.

Ewolucja Edytuj

Riolu ikonka
Riolu
Fighting

Szczęście

Lucario ikonka
Lucario
Fighting/Steel

Lucarionite

Mega Lucario ikonka2
Mega Lucario
Fighting/Steel